Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Klant worden? U bent van harte welkom. Maar hoe werkt het en waar moet ik rekening mee houden? Krijg hier antwoord op de meest gestelde vragen over VoIP en het overstappen naar yourhostedvoip.nl of bekijk de video door hier te klikken.

1. Wat is VoIP?

    • VoIP staat voor Voice over IP, oftewel bellen via internet. Het technische verschil tussen traditioneel bellen en VoIP zit in het transporteren van het gesprek. Bij de traditionele methode wordt een gesprek vervoerd over een analoge telefoonlijn en bij VoIP via een streng beveiligd, afgeschermd deel op het internet.

2. Wat is het voordeel van VoIP?

    • VoIP heeft een groot aantal financiële en functionele voordelen. De besparing ten opzichte van traditionele telefonie is gemiddeld 30% – 70%. Functioneel gezien maakt VoIP u locatie-onafhankelijk, u kunt gemakkelijk zelf aanpassingen doen in uw instellingen, VoIP is te integreren met andere bedrijfsprocessen en het is zeer schaalbaar doordat u gemakkelijk gebruikers kunt toevoegen of verwijderen.

3. Is VoIP de vervanger van ISDN?

    • Ja. VoIP is dé telecomtechniek van nu. Alle grote leveranciers stappen over op VoIP en ruim 20% van de bedrijven met meer dan 50 medewerkers zijn al overgestapt op VoIP- of IP-telefonie. Ook particulieren stappen massaal over op internet telefonie wanneer ze een alles-in-één pakket afsluiten. Veel grote providers zijn nu al gestopt met het uitleveren van nieuwe ISDN-lijnen en de planning is dat dit per 01-2015 massaal gedaan wordt. Uiteraard krijgen de huidige ISDN gebruikers ruimschoots de tijd om over te stappen. Feitelijk is het dus niet de vraag of u overstapt op VoIP, maar wanneer!

4. Kan ik mijn huidige telefoonnummers behouden?

    • Ja dat kan. Het overnemen van uw telefoonnummers noemen we porteren. Het porteren van uw telefoonnummers vanaf uw huidige provider naar ons duurt ongeveer 2 weken. Wel is het aan te raden nog eens goed te kijken naar het aantal telefoonnummers wat u heeft en welke u daadwerkelijk gebruikt. Waarom zou u betalen voor telefoonnummers die u niet gebruikt?

5. Moet elke gebruiker een telefoonnummer hebben?

    • Nee dat hoeft niet. U kunt met meerdere gebruikers tegelijkertijd bellen met hetzelfde telefoonnummer. Elke gebruiker krijgt een intern-telefoonnummer, bestaande uit drie cijfers. Alleen wanneer gebruikers vanaf “buiten” direct gebeld moeten kunnen worden zonder tussenkomst van een telefonist(e)/receptionist(e) is het aan te raden elke gebruiker te voorzien van een apart telefoonnummer.

6. Kan ik mijn huidige hardware en internetverbinding gebruiken?

    • Dat is wel ons uitgangspunt. Uiteraard moet uw internetverbinding over voldoende snelheid beschikken en zijn er modem/routers die VoIP telefonie niet goed ondersteunen. Twijfelt u over de snelheid van uw internetverbinding of over de instellingen en compatibiliteit van uw modem/router? Neem dan contact met ons op.

7. Wat zijn de vervolgstappen na het tekenen van de order?

    • U hoeft helemaal niets te doen. Wanneer u uw huidige telefoonnummers wilt behouden gaan wij de portering aanvragen bij uw huidige provider. Dit proces duurt ongeveer twee weken. Wanneer u nieuwe telefoonnummers wenst, gaan wij die voor u aanmaken. Daarnaast geven wij regelmatig de status aan u door en zullen in overleg met u een opleverdatum afspreken.

8. Ik heb geen goede internetverbinding, wat nu? 

    • Geen probleem. We zullen eerst controleren of we de snelheid van uw huidige internetverbinding kunnen verhogen. Als dat niet mogelijk is, zijn er meerdere mogelijkheden om toch te kunnen beschikken over een snellere verbinding. Denk hierbij aan een internetverbinding via glasvezel, kabel, SDLS, VDSL, radiofrequentie, satelliet of door het bundelen van meerdere verbindingen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

9. Mijn pinautomaat communiceert via een telefoonlijn, wat nu?

    • Dan raden wij u aan om deze ook om te laten zetten naar IP (internet). Dat is veilig en veel goedkoper. Bovendien gaan pintransacties er een stuk sneller doorheen wat fijn is voor uw klanten.

10. Mijn frankeermachine communiceert via een telefoonlijn, wat nu?

    • Geen probleem. Er zijn converters beschikbaar die ervoor zorgen dat de communicatie via internet verloopt.

11. Mijn faxapparaat communiceert via een telefoonlijn, wat nu?

    • Hoewel veel mensen geen gebruik meer maken van de fax, kunt u ervoor kiezen een faxverbinding te behouden. Hiervoor bieden we meerdere mogelijkheden zoals een converter of faxen via Outlook.

12. Mijn inbraak- brandmeldinstallatie communiceert via een telefoonlijn, wat nu?

    • Hiervoor zijn meerdere oplossingen denkbaar. U kunt ervoor kiezen een telefoonlijn in stand te houden of een IP-converter te laten plaatsen. Wij adviseren een IP of GPRS converter zodat u ook hierop kunt gaan besparen.
Vraag nu een offerte aan